روش بافت و نصب سازه های فضاکار چگونه است؟

روش بافت و نصب سازه های فضاکار به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد. برای عملیات بافت و نصب سازه های فضایی یا همان مونتاژ سازه فضاکار می بایست نخست پلان یا نقشه مونتاژ تهیه و تنظیم شود. کارشناسان فنی اسپیس برحسب نیاز هر پروژه و موقعیت سازه فضایی و شرایط اقلیمی پروژه سقف مشبک فضایی، روش متناسب با بافت و اجرای سازه فضایی را بررسی و پیشنهاد می کنند.
بدیهی است انتخاب هر مدل برای باف سازه فضایی مزایایی دارد که با توجه به سرعت مورد نیاز برای تحویل و هزینه بهینه آن به کارفرمای محترم پیشنهاد خواهد شد. از انواع روش های نصب سازه فضاکار می توان به بافت سازه فضایی بر روی زمین و سپس نصب آن توسط جک های ویژه، مونتاژ یا بافت سازه فضایی بر روی زمین و سپس نصب سازه فضایی بوسیله جرثقیل، مونتاژ پارت به پارت یا اصطلاحا بلوکی، مونتاژ سازه فضاکار بصورت درجا یا پنجه ای، یا مونتاژ و نصب سازه های فضاکار به صورت ریلی اشاره کرد.

اگر بخواهیم در مورد مزیت هر یک از روش های نصب سازه فضایی سخنی بگوییم، بهتر آن است که به الزمات یا محدودیت های زمان مونتاژ یا عملیات نصب سازه اشاره کنیم. به عبارتی اساسا روش نصب مناسب برای هر پروژه سقف خرپاهای فضایی بستگی به شرایط خاص مکان نصب سازه دارد.

به عنوان نمونه؛ برای روش بافت شبکه اجزا سقف سه لایه بر روی زمین و سپس انتقال آن بر روی سرستون های نصب شده (بیس پلیت ها) بدیهی است نیاز به زمین مسطح بدون مانع برای آغاز عملیات مونتاژ شبکه اعضا داریم و بعد از اتمام کار بر روی سطح زمین به فضای مناسب برای استقرار جک ها یا جرثقیل نیاز است تا بتوان مجموعه یکپارچه سیستم خرپای فضایی را بلندخ نموده و بر سرستون ها یا نشیمنگاه های پیش بینی شده نصب نمود.

پیشنهاد می کنیم هم اکنون برای کسب راهنمایی بیشتر با ما تماس برقرار فرمایید. ۰۹۱۲۳۳۰۵۲۰۷
با تشکر

نصب سازه فضایی

نصب سازه فضاکار

نصب سازه فضایی تخت ایستگاه پمپ گاز شهرک مهستان تهران