مزایای معماری سازه فضاکار یکی دیگر از بخش های مزایای سازه فضایی است که قبلا ذکرش گذشت. چنانچه خاطرتان باشد مزیت سازه های خرپایی دارای سه بخش بودند که در اینجا دسته دوم یعنی مزایای معماری سازه فضایی در سقف های خرپای فضایی بررسی می کنیم:

۱. همیشه سادگی زیباست. این موضوع در سازه فضاکار دوچندان جلوه می کند. اساسا در معماری خرپای فضاکار بدلیل وجود شبکه های مدولار و با انحنا و فرم پذیر، سازه هایی چشم نواز و زیبا را مشاهده می کنیم.

بسیار از مهندسان معمار که به دنبال خلق فضاهایی زیبا، مدرن و ماندگارند، نگاهی خص و ویژه به مقوله بهره گیری از ظرفیت های سازه های اسپیس فریم هستند.

امروزه که ساخت بازارهای بزرگ ( Big Mall ) جزئی از ساختار معماری شهری شده و این پروژه ها عموما از دهانه های بزرگ با فواصل ستونگذاری زیاد هستند، Space Frame پاسخ مناسبی به این نیاز است.

طراحی سالنهای آمفی تئاتر، ساخت سالن های اجتماعات، سالنهای بزرگ چند منظوره و سالن تشریفات یا اجرای تالارهای مجلل، جملگی با سازه های سه بعدی اسپیس در کمترین زمان و با کمترین قیمت سازه فلزی عملیاتی می شوند.

حتی اگر معماران گرامی برای نمای ساختمان نیاز به انواع فرم های خاص اعم از فرمهای هزلولی ارشمیدسی یا افلاطونی داشته باشند و نیز برای پوشش سازه های فضاکار هرمی یا اسپیس فریم گنبدی و غیره نیاز به پوشانه های ترکیبی مانند: شیشه و وین زیپ، پلی کربنات و ساندویچ پانل، شیشه و پلی کربنات، پلی کربنات و کلزیپ و غیره داشته باشند. مجموعه اسپیس بخوبی این نیاز را پیش بینی و رفع می نماید. 

فرم سازه فضایی

معماری سازه فضایی، معماری سازه فضاکار، معماری سازه فلزی

۲. از منظر معماری ما در سازه های فلزی فضایی از انعطاف بالایی برای فرم پذیری و مدلینگ هندسه فضایی آن داریم.

شبکه ها یا قاب های فضاکار مدولار و تکرار پذیر آن سبب شده اند اسپیس فریم از قدرت و توانایی بسیار مطلوب و بالایی برای ارضای خواسته ها و تمایلات معماران گرامی را داشته باشد.

چنانچه شما طراح یا معمار گرامی بدنبال خلق ایده هایی بدیع و نوین با رعایت استانداردهای سازه فضایی هستید، مجموعه اسپیس آماده همراهی و همکاری برای نیل به این مهم است.

ما (اسپیس) از تاشه (TASHEH ) مورد پسند معماران و طراحی دلخواه Space Frame تا ساخت قاب فضایی و نصب و اجرای خرپای سه بعدی در تمای فرم های متصوره مانند:

سازه فضایی تخت، سازه فضایی شیبدار، سازه فضایی هرمی، سازه فضاکار گنبدی، سازه فضاکار بیضوی، سازه فضاکار خاص، اسپیس فریم هزلولی، اسپیس فریم ترکیب، سازه های فضایی چلیک، سازه های فضاکار چتری، اسپیس فریم سینوسی، اسپیس آبشاری و غیره آماده همکاری و همراهی شما هستیم.

سقف سازه فضاکار قوسی هایپر سنتر

سقف سازه فضایی چلیک هایپر سنتر بزرگ شاهین شهر اصفهان

۳. زیبایی سازه فضایی اکسپوز بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت شما با انتخاب اسپیس فریم، دیگر نیازی برای استفاده از سقف کاذب به لحاظ پوشش زیر سازه ندارید.

بله درست حدس زدید، هندسه زیبای Space Frame معماران و طراحان را ترغیب به برگزیدن خرپای فضاکار بعنوان ساختار اصلی سازه نموده است.

نمای زیبای لایه زیرین سیستم فضاکار یکی از ارزش ها و برتری های مطلق این ساختار است. دقیقا از همین روی است که ما شاهد سقفهای فضاکار فرودگاه ها یا اسپیس فریم سالن های اجتماعات ومساجد بزرگ و غیره بدون داشتن سقف کاذب هستیم.

سایه بان سازه فضاکار قوسی کارخانه

سایه بان سازه فضایی چلیک کارخانه صنایع پلاستیک خوزستان (اهواز)

۴. بازی با نور یا همان نورپردازی سازه فضایی، از دیگر مزایای زیبایی منحصر بفرد اسپیس فریمها است. معماران به موضوع نور، فرم و فضا توجه ویژه و خاصی دارند، از همین منظر خرپای فضاکار بدلیل توانایی بالا در باربری و داشتن پیونده یا اتصال های منظم، یکنواخت و متناسب می تواند بهترین امکان برای نصب آویز های نورپردازی را به بهره برداران بدهد.

اگر بدنبال خلق جلوه های بصری خاص، منحصر بفرد و جذاب از طریق نورپردازی سازه فضاکار دارید، مطمئن باشید هیچ رقیبی برای دارا بودن قدرت مانور بالا در راستای داشتن اتصالات و آویزهای نورپردازی نسبت به سازه های فضاکار وجود ندارد و این به معنای  خلق نورپردازی بی همتا در معماری داخلی است.

بنابراین اگر بدنبال سازه ای مطلوب و زیبا برای نورپردازی زیر سازه هستید، نقاط اتصال یا گوی (مرو) چنین امکانی را بشما می دهند تا منبع نور یا پرژکتورها را نصب کنید.

نورپردازی اسپیس فریم قوسی هایپر سنتر اصفهان

نورپردازی سازه فضایی قوسی هایپر سنتر شاهین شهر اصفهان

 ۵. طرح توسعه در مجموعه های صنعتی و تجاری یکی از رویکردهای قابل پیش بینی و مورد نیاز پیشرو بودن هر صنعتی محسوب می شود.

یکی از مزیت ها یا برتری های سازه اسپیس، قابلیت گسترش و توسعه شبکه سقف سازه فضایی است. حال آنکه معماران و طراحان می توانند با استفاده از این ویژگی Space Frame با خیال آسوده از هر سویی که لازم به اعمال طرح توسعه سازه فلزی سه بعدی هستند، ساختار قاب فضایی را گسترده نمایند.

خاطرنشان می سازد این ویژگی اسپیس بصورت بالعکس یعنی برای کاهش سطح سقف نیز امکان پذیر است. پر واضح است برای این تغییرات در ساختار شبکه سه وجهی رعایت استاندارد الزامات آیین نامه ای طراحی و محاسبات اجباری است. مجموعه اسپیس آمادگی آن را دارد تا با کمترین هزینه و به سرعت این خواسته کارفرمایان محترم را جامه عمل بپوشاند.

یادمان باشد این ویژگی افزایش یا کاهش مساحت ساختار اسکلت فلزی، مخصوص اسپیس است.

 ۶. همواره در نشست های تخصصی مهندسان سازه یا عمران با معماران و نیز مهندسین تاسیسات جانمایی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال مساله بوده است. بدیهی است نگهداری و تعمیرات ساختمان، میزان دسترسی و سهولت آن از یک سو مهم بوده و از دیگر سو زیبایی و صرف کمترین فضا برای آن هم دغدغه بوده است.

خوب است بدانید فاصله جان خرپای فضایی یا همان لایه میانی سازه فضاکار یکی از مطلوب ترین و به عبارتی بهترین پاسخ به مساله مذکور است. در حقیقت این مکان به بهره بردار محترم صرفه جویی فضایی داده به راحتی می تواند تاسیسات الکتریکی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات حرارتی و برودتی خود را تعبیه و عبور دهد.

حال آن که اگر از سقف کاذب برای پوشاندن آن هم بخواهند استفاده کنند، عملا سازه ای با عایق صوتی، رطوبتی و دمایی بسیار بالا در اختیار دارند و این مهم موضوعی استثنایی در بین تما سازه های فلزی و غیره محسوب می شود. نقطه برتری که هیچ یک از آنها توان رقابت ندارند.

فضای تاسیسات سازه فضایی قوسی

لایه میانی سازه فضاکار قوسی هایپر تیران اصفهان

۷. ایمنی سازه فضایی به مراتب از تام سازه های موجود بالاتر است. قطعا یکی از نکات مهم مورد توجه مهندسان و معماران و صد البته بهره بردار پروژه ضریب ایمنی  و پایداری سازه است. ساختار سه بعدی سازه های فضایی به دلیل ویژگی های بی همتای خود سبب شده اسپیس انتخاب نخست مشتریان باشد.

سقف سازه فضاکار ورزشگاه خوی

سقف سازه فضایی قوسی ورزشگاه خوی آذر بایجان غربی