مقایسه قیمت سازه فضایی با سوله صنعتی

مقایسه قیمت سوله و سازه فضایی

مقایسه قیمت سازه فضایی و سوله چگونه است؟

مقایسه قیمت سازه فضایی و سوله، همواره یکی از پرسش های مشتریان اسپیس است. برای بررسی صرفه اقتصادی سازه های فضایی با سوله لازم است ابتدا مشخص کنیم در چه دهانه و با چه ارتفاع و طولی این مقایسه را می خواهیم انجام دهیم و البته این جدای از مزایای سازه فضاکار و کاربردهای غیرقابل مقایسه آن با سوله است.

مقایسه قیمت سازه فضاکار با سوله عرفا برای سازه های صنعتی و در دهانه های کم مورد نظر است، چرا که اساسا در سایر موارد قیاس مع الفارق است. علی ایحال بدیهی است پاسخ پرسش مطروحه، بستگی به پارامترها مذکور و مسائل متعدد و متنوعی دارد.

برای نمونه اگر شما نیاز به عبور تاسیسات الکتریکال و مکانیکال خود از فضای بین لایه رویین و زیرین اسپیس فریم دارید، که بخصوص می خواهید با سقف کاذب هم آن را مخفی نمایید و حتی از پوشانه روی سازه فضاکار و سقف کاذب ذیل آن به عنوان عایقی برای صوت، رطوبت و دما بهربرداری نمایید، اساسا دیگر مقایسه بی معناست و برتری سازه فضاکار بر سوله از بابت همین صرفه جویی ها در زمینه کاهش هزینه های انرژی و نیز صرفه جویی در فضاهای گفته شده محرز است.

اما برای اینکه از اصل پرسش دور نشویم، بطور مختصر و مفید باید گفت: برای اجرای تمام فرم های معماری خاص و ارائه انواع فرم ها برتری سازه های فضایی مشخص است و نیز برای اجرای پروژه های معمولی با دهانه های بالای ۲۱ متر به مراتب سازه فضاکار مقرون به صرفه تر بوده و با عنایت به سبکی سازه بدیهی است احجام ستون و فوندانسیون نیز بهینه تر خواهد شد. این صرفه جویی وزنی، منتج به ارزان تر تمام شده سرجمع هزینه های زمانی و ریالی برای اجرای فونداسیون، ستون و بادبند، سیستم سازه فضاکار می شود.

پیشنهاد می کنیم برای تبین بیشتر موضوع چنانچه پروژه ای در دست دارید که نیاز به بررسی دقیق و آنالیز قیمتی در حالت مقایسه دارد، لطفاهم اکنون برای کسب راهنمایی بیشتر با ما تماس برقرار فرمایید.

با تشکر از همراهی شما