سازه های فضاکار

تخقیق و پژوهش سازه فضاکار

تحقیق و پژوهش سازه فضاکار

تحقیق و پژوهش سازه فضاکار موضوعی مهم و حیاتی است. گروه سازه فضاکار اسپیس با درک این مهم، از سال ۱۳۸۵ اقدام به تاسیس و راه اندازی واحد تحقیق و پژوهش سازه های فضاکار بصورت کاملا خودایستا و مجزا از تیم اسپیس نمود، تا محققان، پژوهشگران و علاقمندان به دانش سازه های فضایی گرد هم آمده و ضمن تبادل اطلاعات و دانش خود در زمینه خرپاهای سه بعدی، کانونی متمرکز بر روی طرح ها و ایده های نوین اسپیس باشند.

داشتن سلسله مطالعات هدفمند و پیوسته پیرامون ساختارهای فضایی و سیستم سقف های مشبک فضایی، اسپیس را بر آن داشت تا ضمن ایجاد سیستمی پویا در راستای اهداف بلند مدت اسپیس، جایگاهی برای تبادل آخرین یافته های تحقیقی و پژوهشی اندیشمندان و دانشمندان این حوزه باشد.

امروز پس از سالهای متمادی تلاش در این زمینه، اسپیس توانسته جمعی از دوستداران اسپیس فریم را درکنار خود داشته باشد، تا ضمن همفکری با یکدیگر، از دیدگاه های تازه و جالب و جذاب نواندیشان سازه های فضایی برخوردار باشد.

بی شک همیشه حضور در جمع های دانش دوست و اندیشمند می تواند محل مناسبی برای تضارب آرا و بروز و ظهور اندیشه های نو و بکر و اصیل در هر حوزه از دانش و علوم شود و اسپیس برخود می بالد که توانسته میزبان نشست های تخصصی سازه های فضاکار بوده و همواره در فرآیند توسعه دانش سهمی هر چند اندک داشته باشد.

بر کسی پوشیده نیست که امروزه داشتن سقف هایی بزرگ با کمترین میزان استفاده از ستون میانی مورد استقبال کارفرمایان بوده و این خواسته همواره با توجه به مسائلی نظیر: وزن سبک سازه ها، برخورداری از نور مناسب، داشتن زیبایی خاص، پایداری و مقاومت و استحکام سازه، برخورداری از  فرم های متنوع چلیک، تخت، گنبد، هرم، شیبدار و غیره تقاضای بازار و صنعت ساحتمان است.

بدیهی است در این میان اندیشه های جوان و نو می تواند سبب بروز و ظهور ایده های ناب و منحصر بفرد در کنار صرفه اقتصادی و زمانی پروژه های ساختمانی شود. دپارتمان تحقیق و توسعه اسپیس مفتخر است در این راستا تلاشهای در خور توجهی نموده که علاقمندان به این حوزه می توانند برای تبادل یافته های خویش با سایر صاحب نظران و پژوهشگران اسپیس با ما در تماس باشند.

سازه های فضاکار

طرح توسعه سازه فضاکار,شرکت سازه فضاکار,تحقیق سازه فضاکار

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *