بهینه سازی سازه های فضایی

بهینه سازی سازه فضاکار

 

بهینه سازی سازه فضاکار به عوامل متعددی بستگی دارد. بهینه سازی سازه های فضاکار در واقع بعد از تایید طرح مقدماتی اسپیس از سوی کارفرما یا ناظر پروژه شروع می شود.

بهینه سازی سازه فضاکار توسط تیم فنی مهندسی در راستای سبک سازی سازه فضایی، صرفه جویی در متریال و مدلینگ برش یا نقشه های شاپ سازه فضاکار و نشیمنگا ها یا همان ستون های سقف سازه فضایی صورت می پذیرد.

بهینه سازی سازه های فضاکار بر اساس فرم معماری سقف خرپای سه بعدی نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سقف سازه فضایی دارد. بدیهی است به هر میزان که طراحی سازه های فضایی پیچیده یا با فرم های معماری خاص یا آزاد باشد، به همان اندازه نیاز به صرف وقت و دقت بیشتر برای طراحی بهینه سازی سقف سازه فضایی لازم است.

بهینه سازی سازه های فضایی موضوعی است که پیشنهاد می کنیم از ابتدا با همراهی کمیسیون مشترکی از مهندسان عمران و ممهندسان معماری پیگیری شود، چرا که هرگاه الزامات سازه ای و معماری را در یک پروسه طراحی دنبال نماییم، صرفه جویی بسیار زیادی در زمان، انرژی فکری و ذهنی، انرژی جسمی و نیز امور مالی بهمراه خواهیم داشت و این مهم نکته مهمی است که بسیار از مشتریان ما (اسپیس) بعضا از آن غافل می شوند. از همین روی توصیه می کنیم قبل از هر حرکتی برای اخذ استعلام قیمت سازه فضاکار یا سفارش ساخت سازه های فضایی با ما در خصوص طراحی بهینه سازه فضاکار تماس بگیرید.

بهینه سازی سازه های فضاکار موضوعی بسیار حائز اهمیت برای کاهش هزینه های زمانی و مالی یک پروژه اسپیس فریم محسوب می شود و ما همواره قبل از آغاز فرایند طراحی سقف خرپای فضایی به کارفرمایانمان یا مهندسین مشاور همکارمان پیشنهاد طراحی بهینه سازه های فضایی را می نماییم. شما نیز اگر فکر می کنید برای پروژه ساختمانی خود به طراحی بهینه شبکه مدولار سازه فضایی دارید لطفا هم اکنون با ما (خانواده اسپیس) تماس بگیرید.

بهینه سازی سازه فضاکار را می توان از ابعاد گوناگون مورد مطالعه و مداقه قرار داد و ما در اینجا بصورت اجمالی و تیتروار برخی نکات قابل تامل و تدبر را برمی شماریم:

بهینه سازی سازه فضایی از منظر معماری سازه فضا کار :

بهینه سازی سازه فضایی از منظر معماری سازه فضا کار یا همان فرم و طرح معماری سازه های فضایی نقش مهمی دارد، چرا که هرچه طراحی خود فرم سازه فضاکار می تواند سبب رفتار پایدارتر و مناسب تر سازه در بارگزاری های مرده و زنده تیم فنی مهندسی شده و این یعنی کمک به سبک سازی و کاهش قابل ملاحظه هزینه های ساخت و تولید سازه فضاکار.

بهینه سازی سازه فضایی از لحاظ کاربری سازه فضا کار :

بهینه سازی سازه فضایی از لحاظ کاربری سازه فضا کار موضوعی است که کمک شایانی به طراحی و مکان یابی بهینه ستون ها یا همان نشیمنگاه های سازه فضاکار می نماید. در بعضی از کاربری ها دهانه یا همان عرض سوله فضایی نباید دارای ستون باشد در نتیجه سازه باید به شکلی یا فرمی طراحی شود که تحمل بار سازه که به عهده ستون های کناری است در بهینه ترین حالت ممکن خود باشد و این امر سبب می شود در زمان مدلینگ و ترسیم طرح سازه سه بعدی یا محاسبات آن، نگاهی دقیق تر به مواد اولیه مورد نیاز و مقرون به صرفه تر نمودن طرح نمود. بدون شک در همین راستا ارتفاع سازه هم تاثیر مستقیمی در بهینه سازه سقف سازه فضایی دارد و در مواردی که ارتفاع سازه بنا به نوع کاربری مهم باشد، دقت در طراحی با رویکرد بهینه سازی به مراتب از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

بهینه سازی سازه فضایی از لحاظ مکان احداث سازه فضا کار :

بهینه سازی سازه فضایی از لحاظ مکان احداث سازه فضا کاربسته به شرایط اقلیمی و محیطی پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این شرایط بهینه سازی سازه فضایی از لحاظ مکان احداث سازه فضا کار سبب می شود به موضوع مهم بارگزاری سازه ( بار برف و باران، باد و…) توجه و اهتمام خاصی صورت پذیرد، چرا که به هر میزان بار برف و دیگر شرایط جوی در محیط نا مساعد باشد نیاز به استفاده از متریال قوی تر است و این خود باعث بالا رفتن وزن و به همین نسبت هزینه ساخت سازه فضا کار می شود.

بهینه سازی سازه فضایی از منظر نقشه بافت و نصب سازه فضا کار :

بهینه سازی سازه فضایی از منظر نقشه بافت و نصب سازه فضاکار یکی از مهمترین نکاتی است که عرفا از نگاه کارفرما یا مجریان پروژه سازه فضاکار پنهان می ماند. پرواضح است داشتن نقشه راه (نقشه مونتاژ و نصب سازه های فضایی) از همان مراحل مقدماتی پیش بینی فرایند طراحی، ساخت و نصب سازه فضایی بسیار مهم است. چنانچه از ابتدا ما مراحل بارگیری و انتقال سازه فضا کار به محل احداث و حتی نصب آن در محیط با استفاده از ماشین آلات سنگین و جرثقیل را به درستی و شفاف پیش بینی نکرده باشیم، بهینه سازی سقف سازه های فضاکار موضوعی ابتر تلقی می شود.

بهینه سازی سازه فضایی با توجه به زمان نصب سازه فضا کار :

بهینه سازی سازه فضایی با توجه به زمان نصب سازه فضاکار آخرین موردی است که تیم فنی مهندسی اسپیس آن را به دقت بررسی و مورد توجه قرار می دهد. اگر محل اجرای پروژه دارای شرایط محیطی و جوی نا مساعد در زمان یا فصل نصب سازه اسپیس باشد، حتما در روش و زمان مونتاژ و نصب خرپای فضاکار تاثیر می گذارد و این در فصول نامناسب از نظر جوی به معنای زمان بر شدن و به تبع آن افزایش هزینه های سربار و مازاد پروژه سازه فضایی است، که چنانچه از مراحل نخست طراحی م امکان سنجی و نیاز سنجی پروژه تیم فنی مهندسی ما (اسپیس) در خدمت شما باشد، با تمام توان، تلاش و تدبیر سعی می نماید طرحی بهینه از منظر هزینه های زمانی، مالی و انرژی برای شما فراهم آورد تا در جریان اجرای عملیات ساخت و نصب سقف های فضاکار اسپیس کنترل پروژه ای شایسته داشته باشید.

از شما دعوت می کنیم برای داشتن طرح و پروژه ای بهینه هم اکنون با ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

دفتر فنی مهندسی اسپیس