حداکثر دهانه سازه فضاکار

حداکثردهانه سازه فضایی

حداکثر دهانه سازه فضاکار

حداکثر دهانه سازه فضاکار چند متر است؟ بی شک یکی از متداول ترین پرسش های مخاطبان اسپیس در طول دو دهه گذشته مرتبط با حداکثر دهانه سازه فضاکار است.

حداکثر دهانه سازه فضاکار به عوامل گوناگونی بستگی دارد که می توانند نقش بسزایی در میزان حداکثر طول دهانه های قابل پوشش توسط سازه فضاکار را تعیین نمایند. از جمله این عوامل تاثیرگذار می توان به فرم معماری سازه مورد نظر و کاربری سازه فضاکار اشاره نمود، بدیهی است جنس پوشانه سقف سازه فضایی نیز موثر در مقدار حداکثر طول دهانه سازه های سه بعدی است.

حداکثر دهانه سازه فضاکار یا بهتر گفته باشیم بیشترین اندازه عرض سازه های فضاکار که تاکنون در دنیا طراحی و اجرا شده است نزدیک به سیصد متر است، لذا در عملیات اجرا شده شاهد عدم محدودیت در دهانه سازه های فضایی هستیم و به عبارتی می توان گفت ما در طراحی سقف های دارای رفتاری با ساختار سه بعدی، هیچگونه محدودیتی نداریم و می توانیم حسب نیاز پروژه های ساختمانی، دهانه های مورد نیاز معماران را برای تمامی فرم های هندسی طراحی و اجرا نماییم. به دیگر سخن ساختار سه بعدی اسپیس فریم سبب می شود دست طراحان سازه فضایی و معماران برای اجرای هرگونه فرمی باز بوده و تمامی نیازهای مهندس های معماری را پاسخ دهد. در همین جا شایسته است به طراحان محترم و آرشیتکت های گرامی پیشنهاد کنیم؛ چنانچه ایده و طرحی را در سر می پرورانید که نیازمند هم اندیشی یا همراهی مهندس های سازه هستید، لطفا هم اکنون با دفتر فنی اسپیس ۰۲۱۷۷۴۸۲۷۰۱ تماس حاصل بفرمایید.

حداکثر دهانه سازه فضایی نسبت مستقیمی با انعطاف پذیر بودن فرم سازه های فضایی دارد، یعنی به هر اندازه که ابعاد سازه نسبت به طول اعضای اسپیس بزرگتر باشد ما شاهد منعطف بودن شکل ساختار فضایی هستیم و این به معنای آزادی عمل بیش از پیش طراحان و معماران سازه فضاکار در پیاده سازی اندیشه و تفکراتشان است. از همین روی یکی از مزیت های سازه فضاکار عدم محدویت در دهانه و طول سازه های سه بعدی است، به نحوی که شما با ساختار اسپیس می توانید عرض های بسیار بزرگ را کاور نموده و از تنوع بسیار بالایی در معماری سازه فضایی نیز بهره ببرید که این مهم به زیبایی بنا و نمای شما کمک شایانی می کند.

حداکثر دهانه سازه فضایی برای کاربری هایی همچون: سقف ورزشگاه های بزرگ (استادیوم های فوتبال)، سقف آشیانه های هواپیماهای غول پیکر مسافربری، سقف سالن های بزرگ نمایشگاهی یا ترمینال های مسافری فرودگاهی و بطور کلی هر سقفی که در دهانه های بزرگ نیاز به ستون نداشته باشد، تنها و تنها توسط سازه های اسپیس قابلیت طراحی، ساخت و اجرا دارد. کلام آخر آنکه با توجه به مطالب اجمالی فوق الذکر می توان چنین جمع بندی نمود که که برای سازه های فضایی هیچ گونه محدویتی برای دهانه سازه وجود ندارد و حداکثر دهانه سازه فضاکار برای هر پروژه اسپیس فریمی بر اساس نیاز و الزامات پروژه پیش بینی و طراحی و محاسبه می شود. چنانچه اطلاعات بیشتری پیرامون فواصل ستون ها در دهانه یا طول سسیتم فضاکار لازم دارید می توانید از طریق شماره تلفن های ذیل با ما در تماس باشید.

با تشکر از همراهی شما

واحد تحقیق و توسعه اسپیس

۰۰۹۸۲۱-۷۷۴۸۲۷۰۱  

۰۰۹۸۲۱-۷۷۴۸۲۷۰۷

۰۰۹۸۲۱-۷۷۷۵۱۲۸۸

۰۰۹۸۲۱-۷۷۷۵۱۲۸۹

۰۰۹۸-۹۱۲۳۳۰۵۲۰۷

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *