اسکای لایت سازه فضاکار قوسی دانشگاه نفت کرکوک عراق

lchdhd shci tqhddمزایای سازه فضایی

مزایا سازه فضایی

سازه های  فضایی بدلیل رفتار بسیار مناسب سازه ای خود که با پخش نیروهای وارده  در جهت های مختلف است، از استحکام توام با سبکی استثنایی و ویژه ای برخوردار هستند. سبک بودن وزن سازه فضاکار در مقایسه با تمام سازه های فلزی که تقریبا معادل  ۳۷ % است، از دیگر مزایای سازه فضایی لحاظ می شود، بدیهی است وزن سبک سازه، سبب ارزان تر شدن ستون و فونداسیون سازه می شود. از دیگر مزایای سازه خرپای سه بعدی می توان به استفاده حداکثر از سیستم یا ساختار  پیش ساختگی شبکه فضایی اشاره نمود که مسبب سرعت ساخت و  نصب پروژه خرپای فضایی می شود. سازه فضایی انتخاب نخست برای سازه هایی با دهانه وسیع بدون ستون بوده که عملا این حذف ستون ها ئر دهانه های بزرگ مزیت برتر سازه فضاکار است.

شاید کمتر معماری یافت شود که منکر زیبایی ساختار سازه فضاکار باشد، زیبایی که سبب خلق ابر سازه هایی مدرن، نوین و مقاوم در سطح معماری و ساخت و ساز جهان امروز است. به جرات می توان گفت فرمی از نظر معماری یافت نمی شود که سازه فضایی به زیباترین حالت متصوره و مقرون به صرفه ناتوان از اجرای آن باشد. تمامی فرم های معماری خاص و هزلولی های ارشمیدسی و افلاطونی توسط سازه فضاکار قابلیت عملیاتی شدن دارند.

فضای بین لایه بیرونی خرپای سه بعدی و لایه زیرین شبکه خرپای فضاکار، بهترین فضاسازی را به شما برای عبور تاسیسات الکتریال و مکانیال می دهد. این مهم سبب صرفه جویی فضایی و اقتصادی شده که نت آن را نیز به بهترین شکل ممکن پشتیبانی می کند.

مقاومت بیشتر سازه فضایی نسبت به نمونه های مشابه، در برابر بارهای ناگهانی حاصل از انفجارها و سایر موارد، سبب برتری سازه خرپای فضایی می شود. وزن هر متر مربه سازه فضایی نسبت سایر سازه های فلزی سبک تر است و این مهم که وزن هر متر مربع سازه فضاکار سبک تر است سبب ارزان تر تمام شدن پروژه می شود.

اگر بخواهیم تیتر وار برخی مزایا سازه های فضایی را برشمریم، به موارئ ذیا می توان اشاره نمود:

۱- توزیع تنش در تمام جهت ها به دلیل ساختار سازه فضاکار

۲- بطو کلی بروز خسارت در یک یا تعدادی عضو سازه فضاکار، به تنهایی سبب خسارت در تمام سقف خرپای فضایی نمی شود.

۳- تغییر شکل خرپای فضاکار نسبت به سایر نمونه های مشابه، بدلیل سختی زیاد آن پایین تر است.

۴- مقاومت بیشتر شبکه سازه سه بعدی فضایی در برابر آتش نسبت به سایر نمونه های مشابه، سبب مطلوبیت بیشر آن شده است.

۵- از آنجا که قطعات سازه فضایی بخصوص در سیستم  شبکه ه ای آن باعث می شود تا حمل  و نصب خرپای فضاکار تسریع و سهل شود.

۶- چنانچه به هر دلیلی در حین یا پس از خامته پروژه سازه فضاکار بهره بردار یا کار فرما تصمیم به جابجایی ستون ها یا تکیه گاه ها داشته باشند، یا تصمیم به گسترش سطح سقف خرپای فضایی از هر جهتی بگیرند، این مهم امکان پذیر است.

۷- قابلیت نصب سازه های فضایی در هر شرایط آب و هوایی، از دیگر مزایای خرپای فضاکار محسوب می شود.

۸- چنانچه نیاز به احداث ساختمانی دارید که مقاومت زمین پایین است و فونداسیون گسترده مورد نیاز است، برای ساختار کف ساختمان مذکور می توان از شبکه سازه فضایی بهره برد. برخی از مزایای آن عبارتند از:

توزیع نیروی ساختمان در سطح گسترده و کاهش ینروی فشاری وارد شده بر سطح زمین

ممانعت از سرایت رطوبت سطح زیرین ساختمان،  به ویژه در زمین های واقع در منطقه مرطوب

در اختیار داشتن فضایی مطلوب برای قراردادن شبکه تاسیسات الکتریکال و مکانیال

ما (اسپیس) هم اکنون آماده ارائه دانش و تجربه خود در زمینه طراحی سازه فضایی، ساخت سازه فضاکار و اجرای آن به شما مشتریان گرانقدر هستیم. لطفاً با ما در تماس باشید ۰۹۱۲۳۳۰۵۲۰۷