نصاب سازه فضاکار

نصاب سازه های فضاکار

نصاب سازه فضاکار اسپیس، نصب سازه فضاکار اسپیس

نصاب سازه فضاکار

نصاب سازه فضاکار مجموعه اسپیس برای انجام عملیات نصب سقف سازه فضاکار بر اساس نقشه بافت و نصب اسپیس فریم و برنامه ریزی مدیر پروژه سازه فضاکار فعالیت می کنند.

نصاب سازه های فضاکار اسپیس بلافاصله پس از آن که نقشه مونتاژ سازه فضاکار توسط دفتر فنی اسپیس تهیه و تدوین شد و نقشه عملیات نصب سازه فضایی نیز آماده شد، سرپرست اکیپ بافت و نصب سازه اسپیس در نشستی با مدیر پروژه و سرپرست کارگاه سازه های فضایی اسپیس، نسبت به بررسی الزامات محل پروژه، شرایط جوی و جغرافیایی منطقه در زمان انجام عملیات مونتاژ و نصب اقدام می کنند.

نصاب سازه های فضاکار اسپیس پس از پیش بینی موارد بررسی شده در کمیسیون نصب، نسبت به تهیه تجهیزات و ملزومات استاندارد نوع تعیین شده نصب سازه سه بعدی اقدام نموده و بر اساس یکی از شیوه های تعیین شده برای عملیات مونتاژ و نصب سقف خرپای سه بعدی اکیپ نصب سازه فضاکار را تامین و تجهیز می کنند.

نصاب سازه فضاکار اسپیس نخست بر اساس لیست قطعات سقف سازه های فضایی، متریال سقف سازه فضاکار موجود در سایت را مورد بررسی و تطبیق قرار می دهد و پس از اطمینان از صحت کلیت مصالح موجود در کارگاه نصب، اقدام به تفکیک و وارسی دقیق اجزا سقف خرپای فضایی با نقشه های کدینگ مونتاژ سقف فضاکار می نماید.

نصاب سازه فضاکار اسپیس پس از اطمینان از تطبیق قطعات سقفف سازه های فضایی با نقشه های بافت، بر اساس یکی از روش های از پیش تعیین شده در کمیسیون مونتاژ و نصب در محدوده محوطه پیش بینی شده انجام عملیات بافت، شروع به مونتاژ فاز اول سقف سازه فضایی می شود.

نصاب سازه فضاکار چنانچه بر اساس نقشه نصب سقف خرپای فضاکار از  روش نصب سازه فضایی بصورت نصب یکجا آن هم با جرثقیل استفاده کنند، تمام اجزا و مدول های سازه های فضایی را بر روی سطح زمین مونتاژ نموده و سپس مطابق پلان نصب توسط جرثقیل، نقاط معین شده برای قلاب کردن سقف را به قلاب های جرثقیل نصب متصل کرده و زمانی که جمیع نقاط متصل به قلاب ها شدند و از محکم بودن گره ها اطمینان حاصل شد، با رعایت تمام نکات ایمنی و با اجازه از مسئول واحد HSE اسپیس، دستور آغاز فرایند نصب توسط مدیر پروژه صادر می شود. بدیهی است این مرحله از پروسه نصب مهمترین بخش فعالیت محسوب شده و صبر و دقت بالایی را می طلبد.

نصاب سازه فضاکار اسپیس چنانچه طبق مصوبه کمیسیون نصب سقف سازه های فضایی اسپیس می بایست از روش مونتاژ و نصب پنجه ای یا اصطلاحا بافت درجا استفاده نماید، از روش آماده سازی سه شاخه ها یا مدول های سه وجهی بر روی سطح زمین و سپس یک به یک آن ها را به بالا منتقل کردن بهره می برد، البته شایان ذکر است، عمدتا در این روش دهانه اول سقف خرپای فضاکار بر روی زمین بافت شده و سپس بر روی سرستون ها نصب شده و ادامه فرایند نصب بصورت پنجه ای یا همان سه شاخ پیش می رود.

نصاب سازه فضاکار اسپیس می تواند علاوه بر دو روش مذکور برای نصب سقف سازه فضایی، از روش بافت و نصب درجا یا در ارتفاع نیز استفاده نماید. همانطور که قبلا گفته شد اگر کمیسیون مونتاژ و نصب اسپیس، روش بافت در جا را توصیه کرده باشد، در این صورت تیم نصب سازه های فضایی اسپیس با کفراژ کردن محدوده مورد نظر و با استفاده از تخته ریزی انجام شده، مبادرت به استارت مونتاژ سقف خرپای فضایی می کنند. 

نصاب سازه فضاکار اسپیس همانطور که ملاحظه فرمودید از روش های متعدد و گوناگونی می توانند برای عملیات مونتاژ و نصب سازه فضایی بهره ببرند که پر واضح است در این مجال کوتاه ما سعی کردیم تنها به سه روش اشاره ای گذرا داشته باشیم، پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، هم اکنون با اسپیس تماس بگیرد.

با تشکر از همراهی شما

۰۲۱-۷۷۴۸۲۷۰۱

۰۲۱-۷۷۴۸۲۷۰۷

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *