سقف سازه فضایی گنبدی انزلی

سازه های مشبک فضایی گنبدی

آیا مکان احداث سازه فضاکار تاثیری در قیمت سازه فضایی دارد؟

جغرافیای محا احداث سقف سازه های فضاکار در برآورد قیمت سازه فضایی تاثیر دارد. همانگونه که نیک مستحضرید هر اقلیم آب و هوایی داراری شرایط خاص خود بوده به نحوی که در مناطق کوهستانی و سردسیر میزان نزولات جوی همچون باران و برف و به طبع آن میزان یخ زدگی رفتار های متفاوتی در رفتار شبکه ی سازه فضاکار ایجاد می کند.

بدیهی است هر شرایط آب و هوایی، متریال خاص خودرا می طلبد. قطعا در مکانی که ما با رطوبت بالای هوا یا خورندگی گاز گوگرد مواجه هستیم تا محلی که ما با بخارهای گاز کلر یا سایر گازها روبرو می شویم، جنس سازه فضایی و اتصالهای سازه فضاکار متفاوت خواهد بود.

علاوه بر موارد مذکور، لازم است مهندسان اسپیس کاور یا همان پوشش مناسب اجزا سقف فضاکار را پیش بینی و در دفترچه محاسبات سازه فضاکار لحاظ نمایند. لذاست که نه تنها بدلیل تغییر جغرافیای احداث سازه بار وارده بر سازه متفاوت می شود( بار برف و غیره) که لاجرم انتخاب متریال مناسب آن شرایط آب و هوایی و نیز استفاده از پوشش مناسب بر روی المان ها و سایر اعضای سازه فضاکار را به همراه دارد که قطعا سبب تفاوت نرخ زمان در تولید و نهایتا قیمت تمام شده سازه فضایی می شود.

همچنین در آب و هوای شرجی یا مکان های مرطوب همچون بنادر و سواحل شمالی و جنوبی کشورمان بی شک بهره گیری از المان های مقاومی با پوشش مناسب مانند گالوانیزه مطلوب بوده که همین امر خود سبب افزایش زمان تولید و قاعدتا هزینه تمام شده سازه های فضایی میشود.

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید لطفا با ما تماس بگیرید.

۰۱ ۲۷ ۴۸ ۷۷ (۹۸۲۱+)

۰۷ ۲۷ ۴۸ ۷۷ (۹۸۲۱+)

۰۷ ۵۲ ۳۳۰ ۹۱۲ (۹۸+)

با تشکر واحد تحقیق و پژوهش