پروزه EPC سازه فضایی قوسی مدرسه علمیه علوی نجف اشرف عراق

پوشش ساندویچ پانل سقففی ۱۵ سانتیمتری سقف سازه فضاکار قوسی

ساندویچ پانل سازه فضایی

انواع پوشش سازه فضایی

انواع پوشش سازه فضایی بر اساس معماری و خواستگاه کارفرما تعیین می شود. برای نمونه اگر نیاز بهره بردار محترم از پوشش سقف سازه فضاکار تامین نور مناسب باشد، بدیهی است پوشانه های شفاف شامل: ورق های پلی کربنات، شیشه یا پارچه های ETFE و . . . می توانند، انتخاب مطلوبی باشند.

اما پر واضح است استفاده از پوشانه های شفاف شیشه، پلی کربنات و پارچه هر یک دارای مزایا و معایبی است ( در مقالات بعدی در خصوص آن با هم سخن خواهیم گفت).

اگر برای کارفرما عایق صوت، رطوبت و دما، اولویت داشته باشد، بدیهی است پوشانه هایی نظیر وین زیپ یا کل زیپ، ساندویچ پانل های با روکش ورق آلمینیوم یا گالوانیز، حتی ترکیب ورق موجدار و پشم شیشه و کارتن پلاست می توانند، گزینه های مناسبی برای بررسی باشند.

همانطور که ملاحظه می فرمایید، عملاً در نصب پوشش سازه فضاکار هیچ گونه محدودیتی در انتخاب نوع متریال وجود ندارد. بلکه بر حسب نیاز و کاربرد سقف سازه فضایی است که گزینه های متعدد و متنوع پوشش سقف سازه های فضایی مورد تجزیه و تحلیل واقع می شود.

پرواضح است تمامی موارد مذکور بر اساس کاربری مورد نظر می بایست از منظرهای گوناگونی همچون: زیبایی شناسی پوشش و سازه فضایی، صرفه اقتصادی و صرفه جویی مصرف انرژی بصورت کاملا جداگانه مورد مطالعه و مداقه قرار گیرند تا انتخابی بهینه را برای پروژه ساختار فضاکار به ارمغان بیاورد.

ما (اسپیس) هم اکنون آماده ارائه دانش و تجربه خود در زمینه انواع پوشش سازه فضاکار به شما مشتریان گرانقدر هستیم. لذا پیشنهاد می کنیم برای دریافت گزارشات و مطالعات واحد تحقیق و پژوهش مجموعه اسپیس هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید.

با تشکر از همراهی شما