سازه فضاکار عراق سقف سه لایه قوسی نجف

سازه های فضایی عراق پروژه های سقف فضایی عتبات عالیات نجف بصورت صفر تا صد

سوله فضایی

سوله فضایی اصطلاحی است که بعضا شنیده می شود و اساسا اشتباهی عرفی است. سوله عمدتا از لحاظ فرم در حالت شیبدار و جدیدا کمی قوسی خلاصه شده و از منظر اجزا تشکیل شده شامل دو بخش تیر و ستون است. حال آنکه سازه های فضاکار در بخش معماری هیچگونه محدودیتی برای فرم های گوناگون ندارند. یعنی اگر سوله محدود به سطوح شیبدار و کمی قوسی است، سازه های فضایی انواع فرم های کروی، بیضوی، هزلولی های ارشمیدسی و افلاطونی، فرم های خاص و آزاد و غیره را به راحتی و زیبایی و سبکی عملیاتی می کنند. علاوه بر این ما در ستون گذاری سازه فضایی تنوع داشته و بجای تیر در سوله با مجموعه شبکه مدولار یکپارچه اعضا سازه فضاکار مواجهیم که بر اساس گره های آن ها متریال و فرم و دیتیل های متعدد و متفاوتی دارند. امیداورم در این مجال توانسته باشیم تا حدودی اشتباه رایج کلامی در خوصوص واژه سوله فضایی را با سازه فضایی تبیین نموده باشیم.
اسپیس روزانه با مشتریانی مواجه است که برای پروژه های سقف ساختمان های خود بدنبال مقایسه قیمت سوله و سازه فضاکار هستند به نحویکه عملا با کمتر روزی مواجه هستیم که مشتریان اسپیس فریم از کارشناسان سازه فضایی اسپیس پرسشی در خصوص برآورد آنالیز و بررسی مقایسه ای بین سوله های صنعتی و خرپای فضایی نداشته باشند.

خوب است بدانیم در تمام موارد مذکور مقایسه قیمت سازه فضایی و قیمت سوله، مقایسه وزن سازه سه لایه و وزن سوله، مقایسه استفاده از جرثقیل سازه فضاکار و سوله، مقایسه ارتفاع سازه های سه بعدی و ارتفاع سوله و غیره از زمره برجسته ترین سوالات متداول سازه فضایی محسوب می شود که عمدتا هم پاسخی یکسان برای مشتریان سازه فضایی تیم سازه های فضاکار اسپیس دارد. آن جمله معروف و کلیشه ای کارشناسان ما است: «بستگی دارد». یعنی تمام خواسته های مشتریان بستگی دارد به عوامل متعدد و متنوعی همچون: فرم معماری سازه فضایی، جغرافیای محل اجرای سازه فضاکار، کاربری سازه فضایی، طول، عرض و ارتفاع سازه فضایی، فواصل ستون گذاری سازه فضاکار، میزان باربری شبکه سازه های فضایی، و از این قبیل آیتم های مربوط به طراحی و نقشه سازه فضاکار.

چنانچه شما مشتری گرامی اسپیس فریم تمایل به پیگیری چنین مباحثی دارید لطفا بیش از پیش با ما در ارتباط باشید.